27.11.2020

Verkkokauppa kasvaa nopeasti sekä Suomessa että kansainvälisesti. Korona vie jouluostokset verkkoon. Näin arvioi Kauppalehden Markkinaraadissa verkkokaupan tulevaisuutta salkunhoitaja Niko Fagernäs Taalerista. 

Hänen mukaansa suurena kansainvälisenä verkkokauppa-alustana Amazon uhkaa jättää jalkoihin ne yritykset, jotka eivät ole valmistautuneet verkkokaupan nopeasti laajenevaan markkinaosuuteen vähittäiskaupasta. Paras tapa ottaa siivu verkkokaupasta on erikoistua, kuten vaikkapa käytettyjen autojen verkkokauppa Kamux.

Markkinaraati-keskustelussa olivat mukana myös Stockmannin toimitusjohtaja Jari Latvanen sekä Triplan kauppakeskuspäällikkö Kati Kivimäki. Latvasen mukaan Stockmann on uudistanut nopeassa tahdissa verkkokauppapalvelujaan. Kivimäki uskoo, että kauppakeskukset täydentävät verkkokaupan tarjontaa.

”Tavaratalot Suomessa ja maailmalla ovat samojen haasteiden edessä. Niiden pitää keksiä itsensä uudelleen”, Fagernäs sanoi keskustelussa. Hän pitää Stockmannia mahdollisena hyvänä sijoituskohteena, mikäli se saa verkkokauppauudistuksensa vietyä kunnialla läpi.

« Takaisin: Aktia Varainhoito yhteistyössä

Edellinen
Markkinaraati: Eläkeyhtiöt tekevät impakti-sijoittamista tuuli- ja aurinkoenergiaan
Seuraava
Markkinaraati: Toimistotilojen käyttötavat muuttuvat koronan myötä